Foto: Gertrude de Vries (Korfbalfoto.nl)

Suriname verslaat Hongarije (21-14) in een oefeninterland ter voorbereiding van de wereldkampioenschappen die gehouden worden in oktober 2023 in Taipei.

De oefeninterland werd gehouden in Bennekom naast het publiek dat in grote getalen naar de wedstrijd is gekomen, werd de wedstrijd ook live uitgezonden door Sarnami TV.

Ondanks dat beide ploegen voorbereiden voor het WK stond er wel degelijk wat op het spel. De wedstrijd voldeed namelijk aan de volledige IKF standaarden, waardoor het een officiële interland werd, waardoor punten gehaald konden worden voor de IKF ranglijst. Daarnaast ontmoeten beide ploegen elkaar alweer in de poule fase, waardoor dit gezien kon worden als een graadmeter.

Na een eerste kwart die Suriname met een magere 4-3 voorsprong afsloot, werd het gat vergroot naar 4 goals in de tweede kwart en liep Suriname zelfs uit naar 7 goals. De marge bleef ondanks een slotoffensief van Hongarije rondom de 7 goals verschil, waardoor bij het eindsignaal een score van 21-14 was weergeven.

Na afloop bedankte beide ploegen het publiek en was het aanvoerder Randell van der Steen die voor het publiek de ballen met logo overhandigde aan Elijah Sanches van onze nieuwe partner Ankie Zorg Op Maat en Radjis Tasveer van Tasveer Fotografie die beeldmateriaal schiet voor de Surinaamse Korfbal Federatie.