De Surinaamse Korfbal Federatie heeft met trots aangekondigd dat ze een veelbelovende samenwerking aangaat met B- Rec Sport, een lokale stichting gevestigd in Suriname.

Met een hart vol passie en een sterke overtuiging hebben dhr. Earl Sabajo en mevr. Natasha Asruf de stichting B- Rec Sport opgericht om jongeren een alternatief te bieden en sport in te zetten voor persoonlijke ontwikkeling. Wekelijks worden 80 tot 100 jongeren bereikt vanuit vijf verschillende wijken.

Op eigen initiatief heeft Sabajo twee korfbalpalen gemaakt en gebruikt hij voetballen als tijdelijke oplossing om de jongeren kennis te laten maken met korfbal. Mede door deze samenwerking is de eerste stap gezet, waarin korfbal beoefent wordt in Suriname.

De samenwerking met B- Rec Sport zal de stichting in staat stellen om toegang te krijgen tot materialen, kennis en ondersteuning van de federatie. Hierdoor kunnen ze de korfballessen uitbreiden en de infrastructuur verbeteren om meer kinderen te bereiken en te betrekken. Daarnaast zullen de expertise en ervaringen gedeeld worden met B- Rec Sport, waardoor de kwaliteit van de korfballessen verder verhoogd wordt.

Voorzitter van de Surinaamse Korfbal Federatie, dhr. Errol Opering, is enthousiast over deze samenwerking en ziet de positieve impact die het kan hebben op de gemeenschap. Hij verklaarde: “We zijn verheugd om samen te werken met B- Rec Sport en hun inspirerende initiatief te ondersteunen. Korfbal is een geweldige sport dat maatschappelijk bijdraagt aan de gelijkheid tussen mannen en vrouwen, daarnaast draait de sport om samenwerken, discipline en het benutten van talent. Met deze samenwerking kunnen we nog meer Surinaamse kinderen bereiken en hen de kans geven om zich te ontwikkelen op zowel sportief als persoonlijk vlak.”

Met de samenwerking tussen de Surinaamse Korfbal Federatie en B- Rec Sport ontstaat er een krachtige synergie, waarmee kennis vanuit Nederland en Suriname gecombineerd wordt ten goede van Suriname.

TeamSU is powered by: AethiQs Consulting