Foto: Sake Beerstra

Bron: https://www.rtvnof.nl/video-invicta-frigro-niet-opgewassen-tegen-sterk-spelend-suriname/609095/

KOLLUM – Op Eerste Paasdag stond voor de Pruttelpotformatie een bijzondere wedstrijd op het programma. Het WK korfbal is weer in aantocht en daar doet ook Suriname aan mee. Ter voorbereiding spelen zij een aantal oefenwedstrijden in Nederland. Ook Invicta/Frigro mocht het tegen ze opnemen.

Voorafgaand aan de wedstrijd stond er een lekkere paasbrunch klaar voor beide teams. Na kennis gemaakt te hebben en samen lekker gegeten te hebben, was het tijd om voor te bereiden op de wedstrijd. Tijdens de voorbereiding werd de tribune steeds een beetje voller.

Na de presentatie van beide teams gaf Wietske Jongbloed om ongeveer 15.00 uur het startsein voor een bomvolle van der Bij Hal. De wedstrijd begon al pittig. Beide teams wisten een aantal keer de korf te vinden. De wedstrijd zou vier keer een kwartier zuivere speeltijd duren en na het eerste kwartier was de stand 4-7 in het voordeel van Suriname.

Na een kleine pauze ging de wedstrijd verder. Ondertussen waren er aan de kant van Suriname een aantal wissels en ook bij Invicta/Frigro was er een vakwissel. Halverwege dit tweede kwartier wist Invicta/Frigro bij te blijven en het gat 2 te houden. Na een time-out van Suriname wisten ze door veel druk te geven een gaatje te slaan in de score. De ruststand was dan ook 9-15.

Tijdens de pauze waren er een aantal leuke dingen te doen in de hal. Coach Johan gaf aan dat de Oranjehemden meer konden laten zien dan dat ze nu deden. Daar waren assistent coach Sake en teammanager Maarten het mee eens. Ook de spelers zelf vonden dat het beter kon en moest. Ze gingen dat ook met vertrouwen het veld weer op.

Met weer een vakwissel bij Invicta/Frigro gingen ze er weer tegenaan. Toch werd het erg lastig. Suriname gaf meer druk. Dit was de Pruttelpotformatie niet zo gewend en ze wisten hier ook niet zo goed mee om te gaan. Het gaatje werd alsmaar groter en niet meer te overbruggen. Na drie kwartier zuivere speeltijd was er een score van 13-25 af te lezen op het scorebord.

Na een laatste vakwissel begon ook het laatste kwart van de wedstrijd. Ondanks de stand was Invicta/Frigro van plan om dit kwartier nog wel te winnen. Ook dit lukte helaas niet. De wedstrijd eindigde in een terechte stand van 17-31. Ondanks dat Invicta/Frigro niet helemaal tevreden was met het spel wat ze hadden laten zien aan zoveel publiek, was het een mooie ervaring om tegen een internationale ploeg te spelen.

Na het douchen stond er een lekker buffet klaar. Hier hebben beide teams nog lekker van gegeten samen. Na het toetje gaf de bondscoach van Suriname nog een kleine speech. Al met al een goed geregelde en zeer geslaagde dag.