Pan-American Kampioen 2017 & 2022

Tsjechië ruim verslagen

We waren verwend geraakt door de spectaculaire wedstrijden die ons Surinaamse team de afgelopen week op de mat legde, dus met de lat zo hoog was het gisteren een saai potje in Durban tegen de Tsjechen. Met Dominique voor de aan haar teen geblesseerde Jaleesa, Sheera op de plek van Nisha, die vanwege haar ingescheurde Achillespees het toernooi niet meer zal kunnen spelen. Ook bij de heren wat veranderingen ten opzichte van de wedstrijd tegen Taipei: Ivan en Vikash startten op de bank, Arien en de jarige Wayne in het veld.
Het eerste kwart was het aanzien niet echt waard, wij misten de meeste kansen, en de Tsjechen hadden niets in te brengen tegen het ijzersterke zoneverdedigende concept van Suriname.
In het tweede kwart liepen we vlotjes uit, en in het derde en vierde bouwde het team rustig verder aan de gestaag groeiende voorsprong. Eindstand 18-5.
Dat betekent dat we in ons eerste toernooi bij de beste zes teams van de wereld gaan eindigen, echt een topprestatie. En eentje waar in de wandelgangen rond het evenement ook met respect over gesproken wordt. En in Suriname zelf niet te vergeten, waar onder andere De Ware Tijd trouw verslag doet van de wedstrijden, naast de live televisie uitzendingen. Wat een mooie korfbalpromotie.
Morgen de kers op de taart, tegen de Duitsers, tweede bij het laatste Europees Kampioenschap, maar onlangs tijdens de oefentrip nog twee keer door Suriname aan de zegekar gebonden.
Het team gaat er weer vol voor om nog een keer een mooie show neer te zetten, dat weet ik zeker!

Steven

Winkelwagen
    Je winkelwagen is leegTerug naar de shop